Workshops
Ster(k) in hoogbegaafdheid geeft met regelmaat workshops over verschillende onderwerpen, maar altijd gerelateerd aan hoogbegaafdheid.
Wil je meedoen met een van onderstaande workshops? Geef je dan op via het contactformulier of stuur een mailtje naar veronique@sterkinhoogbegaafdheid.nl
Liever incompany of een inhoud volledig passend bij uw organisatie?
Neem contact op voor een afspraak om gezamenlijk de mogelijkheden te bekijken.
Voor het schooljaar 2023-2024 staan de volgende workshops gepland:
- Verrijken met Denkroutes: 24 januari en 4 maart
- Introductie op hoogbegaafdheid: 14 september, 11 december en 3 april
- Versnellen: 15 mei
Download de Workshop Studiegids voor meer informatie of kijk hieronder.
Workshop: Versnellen
Leer in deze workshop wat de effecten kunnen zijn van versnellen. Je leert waar je op kunt letten bij de afweging om al dan niet te versnellen. Je maakt kennis met middelen die jou kunnen helpen de leerling bij deze afweging. Je mag je eigen casus meenemen om direct aan de geboden materie te spiegelen.
Doelen:
Bekijk de Workshops Studiegids:
Workshop: Verrijken met de Denkroutes
De Denkroutes is een hulpmiddel om je lessen op een gemakkelijke manier te verrijken. Het zet aan tot onderzoekend leren, creatief denken, analytisch denken, ontwerpend leren en divergent denken. Jij leert in deze workshop hoe je zelf dit soort opdrachten maakt, gewoon passend bij de lesstof en de onderwerpen die jij in de klas behandeld. Volg het 6-stappenplan en jij kunt het ook. Je gaat zelf ervaren hoe het is om een Denkroute-opdracht te doen en gaat naar huis met in ieder geval 1 ontworpen opdracht.
Doelen:
Bekijk de Workshops Studiegids:
Workshop: Introductie op hoogbegaafdheid
Wist je dat er niet 1 eenduidige definitie bestaat over hoogbegaafdheid? Hierdoor zijn er veel praatjes in de wereld rondom hoogbegaafdheid. Dat maakt het soms lastig om het onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen vorm te geven.
In deze workshop maak je kennis met feiten en vooroordelen rondom hoogbegaafdheid.
Tijdens deze workshop gaan we met elkaar in gesprek over hoogbegaafdheid. Als aanknopingspunt gebruiken we het model van Tessa Kieboom en de overexcitabilities van Dabrowski. Zij geven ons aanknopingspunten om gedrag te leren interpreteren en in te spelen op de overgevoeligheden van deze leerlingen.
Doelen:
Je mag je eigen casus meenemen, zodat je dat wat je leert direct aan je eigen praktijk kunt koppelen.
Bekijk de Workshops Studiegids:
Op alle workshops zijn uiteraard onze algemene voorwaarden en privacyverklaring van toepassing.
Ster(k) in hoogbegaafdheid is een CRKBO erkende instelling.